Erinevus sisestamise, saatmise ja masteri efektide vahel

By | november 25, 2021

Muusika tootmisel, eriti miksimise etapis, kasutatakse efekte kas heli kujundamiseks tehnilisest või esteetilisest aspektist. Pärast kolme tüüpi heliefektide (dünaamiline, sageduspõhine ja ajapõhine) mõistmist õpime nüüd tundma nende kolme peamise rakenduse erinevust. Kolm peamist kasutust on järgmised:

1. Sisestage efektid. Lisad on efektid, mis on määratud ühele kanalile või rajale. Kuna see on unikaalselt määratud, mõjutab see efekt ainult seda ühte kanalit, ühtegi teist kanalit puudutamata. See on hea, kui soovite miksis üksiku heli tämbrit muuta, näiteks bassi kokku surudes. Cubase DAW lisana kasutamiseks ja rakendamiseks valige kõnealune lugu ja valige inspektori menüüst sisestus, kuhu ilmub rippmenüü koos saadaolevate efektide loendiga.

2. Saada efekte. Esitatud on efektid, mis võivad mõjutada kanalite või lugude rühma. See on väga mitmekülgne meetod, kui soovite rakendada efekti lugude rühmale, näiteks pannes südamepartii ajal kõigile hääleosadele sama reverbi. Selle asemel, et lisada igale rajale reverbiefekt, mis lisaks pikemale kulumisele kulutab ka rohkem protsessori võimsust, võimaldab saatmisefekti kasutamine seadistada reverbi ja seejärel saata kõik kanalid, millele seda efekti soovite. Samuti saate määrata, kui palju järelkaja iga kanal vastu võtab, reguleerides DAW-mikserile saatmise taset. Cubase’is võtab saatmisefekt oma kanali, paremklõpsates lugude loendil ja valides Lisa FX-kanali rada. Pärast efekti sisestamist (samal viisil, nagu eespool mainitud), saate nüüd valida inspektorite loendi menüüst “Saada” saatmisefektid.

3. Meisterefektid. Õpetajad on efektid, mis oma nime järgi mõjutavad kõik segus. Miks soovite kõike segus mõjutada? Master-efektide kasutamise näide on kompressori / limiteeringu panemine master-stereoväljundile, mis muutub miksis väga tavaliseks kõigi helide kleepimiseks. Võiksite lisada ka universaalse reverbi peaefektiks, et kõik helid kõlaksid nagu ühes ruumis. Peaefektide kasutamine läheb aga harva dünaamikast ja sagedustöötlusest kaugemale.Seda kasutatakse harva selliste efektide jaoks nagu järelkõla, viivitused ja muud ajapõhised efektid.

Need kolm on iga efekti erinevus. Hea segu on segu, mis suudab efekte tõhusalt kasutada nii helikvaliteeti kui ka protsessoriressursse silmas pidades. Loodetavasti aitab see artikkel teil luua oma muusikalavastuste jaoks paremaid mikse.

Selle mõju tõhususe tõttu

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.