PS4 vs PC graafika võrdlus

By | september 10, 2022

Sony PlayStation 4 mängukonsool jagab suurt osa oma riistvaratehnoloogiast personaalarvutiga. Vaatame, kuidas see hinna ja jõudluse osas on võrreldav mänguarvutiga.

PS4 kasutab graafikaprotsessorit (GPU), mis põhineb Radeon HD 7000 seeria PC-graafikakaartidel, mille on välja töötanud AMD. Sellel on 18 arvutusüksust 64 tuumaga arvutusüksuse kohta, mis annab kokku 1152 tuuma. See annab PS4-le teoreetilise tippjõudluse 1,84 TFLOPS-i, mida saab kasutada graafika, füüsika simulatsiooni või nende kahe kombinatsiooni jaoks.

PS4 GPU ja AMD 7870 PC graafikakaardi vahel, millel see põhineb, on mitmeid teadaolevaid erinevusi. Esimene on see, et PS4 seadmel on spetsiaalne 20 GB/s siini, mis läheb mööda L1 ja L2 GPU vahemälust, et võimaldada otsest juurdepääsu süsteemimälule. Otsene juurdepääs mälule (tavaliselt lühendatud DMA-ks) aitab sel juhul graafikat kiirendada, vähendades vajalike protsesside arvu.

Sellel on ka täiendav L2 vahemälu tugi samaaegsete graafiliste ja asünkroonsete andmetöötlusülesannete jaoks tänu „lenduva” bitimärgendi kaasamisele. See võimaldab masinal töödelda graafikat ja arvutuskoodi sünkroonselt, ilma üht peatamata, et saaks teist käivitada.

Lõpuks on konsooliüksusel 64 allikat, võrreldes arvutiseadme kahe arvutuskäskude allikaga. Selle eesmärk on võimaldada arendajatele konsooli jaoks mängude kirjutamisel paremat mängumootori integreerimist.

Küsimus, kas personaalarvuti on parem kui PS4, sõltub sellest, kuidas te võrdlete. Käesolevas artiklis vaatleme võrdlust kulude võrdsest vaatenurgast. Hilisemas artiklis käsitleme võrdlust otsese tulemuslikkuse alusel.

Võrreldavad kulud – PC vs PS4

Kui vaadata võrreldavaid kulusid, sealhulgas kogu süsteemi maksumust, täidaks konsool arvutit hõlpsalt. PS4 maksab umbes 350 naela, samas kui võrreldav Radeon 7870 graafikakaart maksab umbes 150 naela, kuid sellele tuleks lisada komponentide kulud, mis moodustavad ülejäänud arvuti, nagu emaplaat, protsessor, mälu, kõvaketas, korpus ja tarkvara. Mänguarvuti ehitamiseks umbes Sony konsooli maksumuse lähedal oleks süsteem, mis on jõudluse arvelt kulukaalutlustel ohustatud. See stsenaarium jätaks teile kahtlemata arvuti, mille graafiline jõudlus ei vasta konsoolile.

Sellel on mitu põhjust. Esimene on see, et mängukonsoolil on suur eelis, kuna puudub ressursse koguv operatsioonisüsteem, näiteks Windows. Arvuti peab suutma teha palju asju, sageli samaaegselt. Selle lubamiseks peab operatsioonisüsteem olema kõikehõlmav, sageli kulub lihtsalt töötamiseks palju masina vabadest ressurssidest. Konsooli operatsioonisüsteem on osa PC- või Mac-arvutist, mis tähendab, et palju rohkem PS4 saadaolevast võimsusest saab mängude käitamiseks tasuta pühendada. See võimaldab PlayStationil pääseda madalamast üldisest spetsifikatsioonist, säilitades samal ajal jõudluse.

Teine on see, et konsoole tootvad tootjad müüvad sageli kahjumiga, kuna neil on vaja turuosa võita ja konkurente välja müüa. See kehtib eriti konsooli eluea algfaasis, kui arenduskulusid kaetakse. PS4 v Xbox One on üks suurimaid müügilahinguid tehnoloogiaturul, mis näib jätkuvat veel palju aastaid. Ilmselgelt on raske konkureerida tootega, mida selle tootja subsideerib.

Nende kahe võrdlemisel ei ole ainult hind. Arvutikasutajatel on sageli ülejäänud süsteem paigas, nii et rohkem raha on võimalik kulutada ainult graafika riistvarale, samas kui ainsaks kaalutluseks on mõningane täielik jõudlus. Palun vaadake meie järgmist artiklit PS4 v PC Graphics Comparison – teine ​​osa, kus käsitleme PlayStationi ja personaalarvuti täielikku jõudlust.

Category: gpu

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.